Гдз по английскому языку 10 класс spotlight афанасьева, дули (учебник)

Учебник

The English alphabet (I) 1 2 3 4 5 6 Игра 7 8 9

The English alphabet (II) 1 2 3 4 5 Игра 6 7 8

The English alphabet (III) 1 2 3 4 5 6 7 Игра 8 9

The English alphabet (IV) 1 2 3 4 Игра 5 6 7

Numbers 1 2 3 4 Игра 5 6 7

Colours 1 2 3 4 5 6

Common verbs 1 Игра

Places 1

Classroom objects 1 2 3 4

12 Classroom language 1 Игра

Module 1

1a. School! 1 2 3 4 5 6 Игра 7

1b. First day! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

1c. Favourite subjects 1 2 3 4 5

1d. Culture Corner. Schools in England 1 2 3

English in Use 1 1 2 3 4

Extensive Reading 1 1 2 3 4 Study skills

Progress Check 1 1 2 3 4 5

Module 2

2a. I’m from 1 2 Word formation 3 Игра 4 5 Study skills 6 7 8 9

2b. My things Study skills 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

2c. My collection 1 2 3 4 5 6 7 8

2d. Culture Corner. UK souvenirs 1 2 3 4

English in Use 2 Buying a souvenir 1 2 3 4

Extensive reading 2 1 2 3

Progress Check 2 1 2 3 4 5 6 7

Module 3

3a. At home 1 2 Study skills 3 4 5 6 7 Игра 8

3b. Move in! 1 2 3 4 5 6 Игра

3c. My bedroom 1 2 3 4 Study skills 5

3d. Culture Corner. A typical English House 1 2 3 4 5

English in Use 3 1 2 3 4

Extensive reading 3 1 2 3 4

Progress Check 3 1 2 3 4 5

Module 4

4a. My family! 1 2 Study skills 3 4 5 6 7 8 9

4b. Who’s who 1 2 3 4 5 6 7 8

4с. Famous people 1 2 3 Игра 4 5 6

4d. Culture Corner. American TV families 1 2 3 4

English in Use 4 1 2 3 4

Extensive reading 4 Across the curriculum — Literature 1 2 3 4 5 6

Progress Check 4 1 2 3 4 5 6

Module 5

5a. Amazing creatures 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

5b. At the zoo 1 1 2 3 4 5 6 7 Игра 8 9 10

5c. My pet 1 2 3 4 5

5d. Culture corner. Furry friends 1 2 3 4

English in Use 5 1 2 3 4 5 6

Extensive reading 5 1 2 3 4 5

Progress Check 5 1 2 3 4 5 6

Module 6

6a. Wake up! 1 2 Игра 3 Study skills 4 5 6 7 8

6b. At work 1 2 3 4 5 6 7 Study skills 8 9 10 11

6c. Weekends 1 2 3 4 5

6d. Culture Corner. Landmarks 1 Top Tourist Attractions 2 3 4 5

English in Use 6 1 2 3 4

Extensive reading 6 1 2 3

Progress Check 6 1 2 3 4 5 6

Module 7

7а. Year after year 1 2 3 4 5 6 7 8

7b. Dress right 1 Study skills 2 Игра 3 4 5 6 7 8 9

7c. It’s fun 1 Vocabulary 1 2 3 4 5

7d. Culture Corner 1 2 3 4

English in Use 7 1 2 3 4 5

Extensive reading 7 1 2 3 4

Progress Check 7 1 2 3 4 5 6

Module 8

8а. Celebrations Vocabulary 1 2 3 4 5 6 7 8 9

8b. Master chef 1 2 3 4 5 6 7 8 9

8c. It’s my birthday! 1 2 3 4

Culture corner. Thanksgiving Day 1 2 3 4

English in Use 8 1 2 3 4

Extensive reading 8 1 2 3 4

Progress check 8 1 2 3 4 5 6

Module 9

9а. Going shopping 1 Grammar Reference 2 3 4 5 6

9b. It was great! 1 Vocabulary 1 2 Study skills 3 4 5 6 7 8

9c. Don’t miss it! 1 2 3 4 5

9d. Culture corner. Busy spots in London 1 2 3 4 5

English in Use 9 1 2 3 4

Extensive reading 9 1 2 3 4 5 6

Progress check 9 1 2 3 4 5

Module 10

10a. Travel and leisure 1 2 3 4 5 6 7 8 9

10b. Summer fun 1 2 3 4 5 6 7

10c. Just a note 1 2 3 4 5

10d. Culture corner. All aboard 1 2

English in Use 10 1 2 3 4 5

Extensive reading 10 1 2 3 4

Progress check 10 1 2 3 4 5 6

Решебники (гдз) по английскому языку (Spotlight Starter. Teacher’s Book. Английский в фокусе)

  • Spotlight Starter, 1 класс (Быкова Н.И. и др.) 2007
  • Spotlight 2, 2 класс (Быкова Н.И. и др.) 2008
  • Spotlight 3, 3 класс (Быкова Н.И. и др.) 2008
  • Spotlight 4, 4 класс (Быкова Н.И. и др.) 2009
  • Spotlight 5, 5 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 6, 6 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 7, 7 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2007
  • Spotlight 7, 7 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 8, 8 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 8, 8 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 9, 9 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 9, 9 класс (Ваулина Ю.Е. и др.) 2009
  • Spotlight 10, 10 класс (Афанасьева О.В., Дули Дж., Михеева И.В. и др.) 2008
  • Spotlight 11, 11 класс (Афанасьева О.В., Дули Дж., Михеева И.В. и др.) 2009
  • Английский в фокусе, 2 класс (Н.И. Быкова, М.Д. Поспелова) 2012
  • Английский в фокусе, 3 класс (Н.И. Быкова, М.Д. Поспелова) 2012
  • Английский в фокусе, 4 класс (Н.И. Быкова, М.Д. Поспелова) 2012
  • Английский в фокусе, 5 класс (Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, В. Эванс, О. Подоляко) 2012
  • Английский в фокусе, 7 класс (Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, В. Эванс, О. Подоляко) 2012
  • Английский язык, 6 класс (Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс) 2013
  • Английский язык, 7 класс (Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс) 2013
  • Английский язык, 5 класс (Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, В. Эванс, О. Подоляко) 2013, 2014
  • Английский язык, 10 класс (О.В. Афанасьева, Д. Дули, И. В. Михеева) 2014
  • Английский язык, 8 класс (Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, В. Эванс, О. Подоляко) 2014
  • Английский язык, 4 класс (Н.И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2013, 2014
  • Английский язык, 6 класс (Ю. Е. Ваулиной, Д. Дули, В. Эванс, О. Подоляко) 2013, 2014
  • Английский язык, 7 класс (Ю.Е. Ваулиной, Д. Дули, В. Эванс, О. Подоляко) 2014
  • Английский язык, 6 класс (Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс) 2014
  • Английский язык, 8 класс (Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко) 2014
  • Английский язык, 3 класс (Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2014
  • Английский язык, 4 класс (Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2014
  • Английский язык, 2 класс (Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2014
  • Английский язык, 4 класс (Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2014
  • Английский язык, 3 класс (Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2014
  • Английский язык, 7 класс (Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко) 2014
  • Английский язык, 4 класс (Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова) 2014
  • Английский язык, 5 класс (Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс) 2014

Spotlight 10: Student’s book. Workbook. Test booklet. Class CDs / Английский язык 10 класс

Подробности
Категория: Spotlight — Английский в фокусе

Описание: Учебник является центральным элементом учебно-методического комплекта серии «Английский в фокусе» для 10 классов общеобразовательных учреждений. Отличительной особенностью УМК является модульное построение учебника, наличие аутентичного материала о России, заданий, соответствующим требованиям международных экзаменов, готовящим постепенно к Единому государственному экзамену по английскому языку. Учебник получил положительные заключения РАН и РАО на соответствие федеральному компоненту Государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования. Рекомендовано Министерством образования и науки Российской Федерации.

 Spotlight 10. Аудиокурс к УМК для 10 класса

Spotlight 10. Workbook. Аудиокурс к рабочей тетради для 10 класса.

Скачать

Spotlight 10. Аудиокурс к тестовым заданиям для 10 класса.

Скачать аудиокурс к тестовым заданиям для 10 класса

The Merchant of Venice (10 кл.)

Скачать The Merchant of Venice (10 кл.)

Spotlight 10 — The Merchant of Venice / Венецианский купец

https://vk.com/video_ext.php

Credits – (00:00:00)

Chapter 1 – A Good Friend (00:00:36)

Chapter 2 – A Dangerous Agreement (00:04:25)

Chapter 3 – Jessica’s Escape (00:08:10)

Chapter 4 – The Test (00:11:48)

Chapter 5 – The Perfect Choice (00:15:36)

Chapter 6 – Trouble for Antonio (00:18:54)

Chapter 7 – Portia’s Plan (00:22:06)

Chapter 8 – The Trial (00:25:13)

Chapter 9 – Portia’s Trick (00:28:54)

Chapter 10 – A Happy Ending (00:31:56)

 Spotlight 10 Student’s book Class CDs / Английский в фокусе — Аудиокурс к УМК для 10 класса 

https://vk.com/video_ext.php

Module 1 ex. 2, p. 10 (00:00:00)ex. 3, p. 12 (00:05:52)ex. 6b, 7, 8 p. 13 (00:07:14)ex. 2, p. 16 (00:10:55)ex. 3, p. 16–17 (00:11:45)ex. 1, p. 21 (00:16:15)ex. 2, p. 23 (00:18:35)Spotlight on Exams, p. 24 (00:20:18)Module 2ex. 1, pp. 28–29 (00:29:16)ex. 4b, pp. 30–31 (00:33:29)ex. 7b, p. 31 (00:35:12)ex. 9a & b, p. 31 (00:38:05)ex. 2, pp. 34–35 (00:38:42)ex. 1, p. 39 (00:43:08)ex. 1, p. 41 (00:46:04)Spotlight on Exams, p. 42 (00:47:33)Module 3ex. 3b, pp. 46–47 (00:48:57)ex. 5, p. 49 (00:52:54)ex. 8a & b, p. 49 (00:53:49)ex. 10, p. 49 (00:56:09)ex. 3b, p. 53 (00:56:43)ex. 3a, p. 57 (01:01:56)ex. 2b & 5, p. 58 (01:04:12)ex. 1, p. 59 (01:09:45)Spotlight on Exams, p. 60 (01:12:37)CD 2Module 4ex. 2b, pp. 64-65 (01:16:01)ex. 3a, p. 66 (01:20:30)ex. 4b, p. 67 (01:22:24)ex. 6, p. 67 (01:24:35)ex. 2, p. 68 (01:25:12)ex. 2a, p. 70 (01:26:43)ex. 2a, p. 75 (01:31:37)ex. 3a, p. 76 (01:34:32)ex. 1, p. 77 (01:37:49)ex. 2, p. 77 (01:38:13)Spotlight on Exams, p. 79 (01:41:00)Module 5ex. 1, p. 82 (01:42:56)ex. 3a, p. 84 (01:46:41)ex. 6, p. 85 (01:48:08)ex. 7b, p. 85 (01:48:51)ex. 1, p. 86 (01:53:26)ex. 5b, p. 87 (01:54:56)ex. 2a, p. 88 (01:55:28)ex. 6b, p. 89 (02:00:24)ex. 2, p. 95 (02:02:08)ex. 1, p. 96 (02:04:32)ex. 3, p. 96 (02:04:56)ex. 1, p. 97 (02:06:51)ex. 2, p. 97 (02:07:28)Spotlight on Exams, p. 99 (02:10:05)Module 6ex. 4a, p. 102 (02:11:40)ex. 3b, p. 105 (02:15:37)ex. 6, p. 105 (02:17:05)ex. 7, p. 105 (02:17:52)ex. 2, p. 108 (02:21:25)ex. 1, p. 115 (02:24:23)ex. 2b, p. 116 (02:27:17)ex. 3a, p. 117 (02:28:35)Spotlight on Exams, p. 118 (02:30:21)CD 3Module 7ex. 1b, p. 122 (02:32:14)ex. 5, p. 122 (02:36:35)ex. 1, p. 124 (02:37:02)ex. 3b, p. 124 (02:38:45)ex. 7a, p. 125 (02:40:21)ex. 8a, p. 125 (02:41:38)ex. 1, p. 128 (02:42:14)ex. 2, p. 128 (02:42:41)ex. 2b, p. 133 (02:47:56)ex. 1, p. 134 (02:50:09)ex. 2, p. 134 (02:50:47)ex. 2, p. 135 (02:53:07)Spotlight on Exams, p. 136 (02:56:38)Module 8ex. 2, p. 140 (03:05:17)ex. 2b, p. 142 (03:09:09)ex. 4, p. 143 (03:10:52)ex. 5a, p. 143 (03:15:10)ex. 2a, p. 146 (03:15:47)ex. 2, p. 151 (03:20:23)ex. 1, p. 152 (03:22:38)ex. 2a, p. 152 (03:24:53)ex. 2b, p. 153 (03:26:24)Spotlight on Exams, p. 154 (03:28:47)SongsModule 1 (03:30:44)Module 2 (03:33:24)Module 3 (03:36:13)Module 4 (03:38:43)Module 5 (03:41:22)Module 6 (03:44:05)Module 7 (03:46:36)Module 8 (03:48:54)

Spotlight 10 Workbook Class CDs / Английский в фокусе — Аудиокурс для 10 класса рабочая тетрадь

https://vk.com/video_ext.php

Module 1 — Unit 1, ex. 2, p.11 (00:00:00)Module 2 — Unit 2, ex. 6, p.18 (00:08:06)Module 3 — Unit 3, ex.5, p.24 (00:09:31)Module 4 — Unit 4, ex.4, p.34 (00:13:37)Module 5 — Unit 5, ex.1, p.43 (00:15:14)Module 6 — Unit 6, ex.1, p.51 (00:17:00)Module 7 — Unit 7, ex.1, p.59 (00:19:04)Module 8 — Unit 8, ex.1, p.67 (00:27:33)

Перевод задания и ответов[править | править код]

1) Заполните предложение прилагательным: нечестный, агрессивный, терпеливый, ревнивый, эгоистичный, подлый, заботливый, верный, капризный, доверчивый.

  1. Вы слишком доверчивы! Вы не должны верить всему, что вам говорят!
  2. Она такая эгоистичная. Она думает только о себе!
  3. Спасибо за вашу поддержку. Вы такой верный друг.
  4. Джон счастлив в одну минуту и грустит в следующую. Он такой капризный.
  5. Ли иногда может быть очень агрессивным. Я думал, что он собирается тебя ударить.
  6. Я знаю, что очередь длинная, но мы должны быть терпеливыми и дождаться своей очереди.
  7. Вайолет так помогает. Она заботливый человек.
  8. Билл всегда говорит мне злые вещи. Он такой нечестный.
  9. Каждое слово, которое выходит из ее уст, — ложь. Она очень подлый человек.
  10. Перестань быть завистливым. Вы не можете получить все для себя.

2) Заполните нужными словами: окно, самый превосходный, верхний, мобильный, опустошить, хит, покупки, экстремальный, бренд, за все время.

  • торговые центры
  • взять любимое
  • великие имена
  • брендовые покупки
  • экстремальные виды спорта
  • укусить
  • опустошить магазины
  • лучшие дизайнеры
  • фирменные телефоны
  • постоянно открытый

3) Поставьте глаголы в правильном настоящем времени.

  1. Я коплю свои деньги уже три недели. Мне почти хватает.
  2. Вы уже видели новый фильм о Кинг-Конге?
  3. Торопись, Том! Фильм начнется через полчаса!
  4. Люк, у тебя есть какие-то особые планы на вечер? Ты идёшь гулять с друзьями?
  5. Хелен — очень верный друг. Я знаю ее уже десять лет.
  6. Эта дорога приведет вас туда быстрее, чем эта.

4) Образуйте прилагательные из слов в скобках

  1. Андреа — красивая маленькая девочка.
  2. Я не одолжу ему свою машину — он слишком беспечный.
  3. Не будь эгоистом! На всех хватит!
  4. Он талантливый педагог.
  5. Моя мама очень изобретательна.

5-a) Вставьте нужные слова: вперед, вверх, вниз, после, вниз.

  1. Сможешь присмотреть за моей кошкой, пока меня нет?
  2. Если вы не знаете ее номер телефона, найдите его в телефонном справочнике.
  3. Если вы идете купаться, присматривайте за лодками.
  4. Давно искал этот праздник.
  5. Вы не должны дискриминировать людей. Неправильно смотреть на других свысока.

5-б) Вставьте нужные предлоги: к, с, по, об.

  1. Ты хорош в спорте?
  2. Будьте осторожны со своими деньгами. Не тратьте все сразу.
  3. Тина очень рада, что позже пойдет за покупками.
  4. Не относитесь к чужим вещам небрежно.
  5. Я не очень люблю смотреть телевизор.

6) Выберите правильный ответ.

  1. A: Как дела? Б: а) Не так уж и плохо. А ты? / б) В парк с собакой.
  2. A: Что вы думаете о скалолазании? Б: а) | нахожу это очень взволнованным. / б) Мне это очень интересно.
  3. A: Вы очень хорошо выглядите. B: а) Спасибо, вы тоже. / б) Спасибо, я тоже.
  4. A: Вам нравится бродить в сети? Б: а) Я в порядке. / б) Мне это очень нравится.

7) Теперь я могу … на английском:говорить и писать о том, чем я люблю заниматься

спрашивать и выражать симпатии / антипатии
говорить о качествах характера
общаться и выражать сарказм и гнев
говорить о моих друзьях
написать неформальное письмо
написать о том, что носят подростки в моей стране
поговорить о борьбе с дискриминацией и важности утилизации мусора.

Задания и ответы[править | править код]

1) Fill in: dishonest, aggressive, patient, jealous, selfish, mean, caring, loyal, moody, trusting.

  1. You are just too trusting! You shouldn’t believe everything people tell you!
  2. She is so selfish. She only thinks of herself!
  3. Thanks for your support. You’re such a loyal friend.
  4. John is happy one minute and sad the next. He’s so moody.
  5. Lee can be very aggressive at times. I thought he was going to hit you.
  6. I know the queue is long, but we must be patient and wait our turn.
  7. Violet is so helpful. She’s a(n) caring person.
  8. Bill always says unkind things to me. He’s so dishonest.
  9. Every word that comes out of her mouth is a lie. She is a very mean person.
  10. Stop being jealous. You can’t have it all for yourself.

2) Fill in: window, the great, top, mobile, grab, hit, shopping, extreme, brand, all-time

  • shopping centres
  • grab favorite
  • the great names
  • brand shopping
  • extreme sports
  • hit a bite
  • grab the shops
  • top designers
  • brand phones
  • all-time outdoor

3) Put the verbs in the correct present tense.

  1. I save my money for three weeks now. I’ve almost got enough.
  2. Do you see the new King Kong film yet?
  3. Hurry up, Tom! The film starts in half an hour!
  4. Luke, do you have any special plans for tonight? Do you go out with your friends?
  5. Helen is a very loyal friend. I know her for ten years now.
  6. This road gets you there quicker than that one.

4) Form adjectives from the words in brackets

  1. Andrea is a beautiful little girl.
  2. I won’t lend him my car — he’s too careless.
  3. Don’t be selfish! There’s enough for everyone!
  4. He is a talented teacher.
  5. My mum is very resourceful.

5-a) Fill in: forward to, up, out for, after, down on.

  1. Can you look after my cat while I’m away?
  2. If you don’t know her phone number, then look it up in the phone directory.
  3. If you go swimming, look after boats.
  4. I’ve been looking for this holiday for ages.
  5. You shouldn’t discriminate against people. It’s not right to look down on others.

5-b) Fit in: at, with, on, about.

  1. Are you good at sports?
  2. Be careful with your money. Don’t spend it all at once.
  3. Tina is very excited about going shopping later.
  4. Don’t be careless with other people’s things.
  5. I’m not keen about watching TV.

6) Choose the correct answer.

  1. A: How’s it going? B: a) Not too bad. And you? / b) To the park with my dog.
  2. A: What do you think of rock climbing? B: a) | find it very excited. / b) I find it very exciting.
  3. A: You’re looking very well. B: a) Thanks, so are you. / b) Thanks, so am I.
  4. A: Do you enjoy surfing the Net? B: a) I’m fine. / b) I’m really into it.

7) Now I Can … in English:

  • talk and write about what types of activities I like doing
  • enquire about and express likes/dislikes
  • talk about character qualities
  • socialise and express sarcasm and anger
  • talk about my friends
  • write an informal letter
  • write about what teenagers in my country wear
  • talk about fighting discrimination and importance of recycling
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Идеи обучения
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: